woensdag 10 september 2014

Zoals het oude spreekwoord zegt:

"De beste Schippers staan aan wal".

De "minister" van Volksgezondheid, Welzijn en Sport", E[nge?] Schippers, heeft te kennen gegeven dat ouders er verantwoordelijk voor zijn dat hun kinderen goed leren zwemnmen, en daartoe moeten die ouders  maar wat vaker met hun kinderen gaan zwemmen, (zie De Stentor van eergisteren).

Het is zeer de vraag of deze ouders zélf wel zo goed kunnen zwemmen (misschien zijn ze het wel verleerd). Misschien hebben ze geen betaalbaar zwembad in de buurt en wonen ze niet toevallig in de buurt van een strand (of alleen bij een vervuilde haven, kanaal en/of rivier). Maar bovendien is dit wel een walgelijk gemakzuchtige manier om de ombuigingen, bezuinigingen, diefstal van de uit onze zakken geperste overheidsfondsen te rechtvaardigen.

Ziehier de antwoorden van Schippers op de vragen van SP-kamerleden Leijten en Van Dijk over het in steeds meer plaatsen verdwijnende schoolzwemmen.

1 opmerking:

Willem Wejes zei

Ja ja, schoolzwemmen heb ik ook gehad; ik heb niets tegen zwemmen maar na het behalen van de diploma's
A en B heb ik er weinig tot niets aan gedaan. Een ding is zeker: zwemmen verleer je niet, want dertig jaar later kon ik het nog steeds "vanzelf". Ik herinner me wel dat we op de lagere school elke week zwemgeld moesten meenemen, maar misschien was dat voor de bus.
Ik heb een sterk vermoeden dat er wat anders aan de hand is, namelijk het gegeven dat islamitische kindjes
van hun ouders niet gemengd mogen zwemmen... wat dat betreft lijken die gasten wel oud-katholiek.
Dat probleem wordt zo dus politiek correct omzeild. Een manier van "Schipperen" dus.